DrunkPig

《Sliver Linings Playbook》

 
 
 

影片本身就有许多光环,八项奥斯卡提名,又获奥斯卡最佳女主角,但影片中的亲情与爱情, 充满幸福与快乐的力量,才是最令我感动的地方。Jennifer Lawrence的演技实在没话说,有很多精彩的内心戏。Bradley Cooper看电影时一直觉得很眼熟,原来演过《He is not that into you》的出轨男。他看着有大不列颠男人的绅士味道,可却是个地地道道的美国人。影片温情却不失力量,mark一下我喜欢的对白。

 
 
 

1、You may not have experienced the shit that I did,but you loved hearing about it,didn't you?You are afraid to be alive.That's...You are afraid to live.You're a hypocrite.You're a conformist.You're a liar.I opened up to you and you judged me.You are an asshole.

 
 
 

有多少人没有胆量活出自我?I opened up to you and you judged me.我对你敞开心扉,你却对我评头论足。我曾被别人这样对待过也曾这样对待过别人,从现在起,stop judging,start listening.

 
 
 

2、Sometimes it's Ok with girls,they wanna have fun.Sometimes it's not,they got a broken wing,they're an easy target.In this particular case,I think that that wing is being fixed,my friend.Make sure it get mended.You're getting in the way of that.She's sensitive,smart,artistic.This a great girl.Be respectful to that.

 
 
 

我希望某一天,也会有一个男人这样站出来保护我,带着满满的包容与理解。

 
 
 

3、You gotta pay attention to the signs.Life reaches out a moment like this,it's a sin if you don't reach back.I'm telling you,it's a sin.It'll haunt you the rest of your days like a curse.

 
 
 

永远不要做让自己后悔的事。从今以后的每一天,都要勇敢的回应生活带来的所有讯号,好的坏的。

 
 
 

4、I hate my illness and I want to control it. This is what I believe to be true: You have to do everything you can and if you stay positive you have a shot at a silver lining.

 
 
 

世事无常,生活并不如想象中的快活。任何时候,做有正能量的自己,make yourself excelsior.其实,幸福一直都在自己手上。

 
 
 

5、The only way you could meet my craziness was by doing something crazy yourself.thank you.I love you, in the first seconds I met you , I'm sorry it took so long time to recover this feeling, I just stuck with life.

 
 
 

大爱Pat最后深情有力的告白。两个被社会边缘化的人,带着一身的伤痕,他们找到彼此,渐渐的靠近,最终相爱。我爱你,就是懂得你的疯狂,并且和你一起疯癫。

 
 
 


 
 
 

生活是什么?我们在生活中拥有什么?这个谁也搞不清,所以等到你失去的时候,才会体味到自己遗失了什么。我觉得,这就是生活不如人意的地方,这也就是生活的意义。

评论
热度(5)

© DrunkPig | Powered by LOFTER